Overslaan en naar de inhoud gaan
Communicatie & Co
Hoofdmenu
Home
Vacatures
Inschrijven
Services
Contact
Communicatie Nieuws
Communicatie Nieuws
Retailmedia: geldmaker of een gevaar voor jouw merk?
1 uur 57 min
geleden
Krappe meerderheid van de Nederlanders steunt oproep van voetbalsters om als FIFA te breken met oliebedrijf Saudi Aramco
20 november 2024
Hak richt zich met ‘Protein Bowls’ meer op fitboys en -girls
20 november 2024
Minister verlengt NPO-vergunning met twee jaar: 'Meer tijd nodig'
20 november 2024
Havas krijgt beursnotering in Amsterdam
20 november 2024
Clear Channel wint concessie Nijmegen
20 november 2024
Van kleine veranderingen naar groots resultaat. Hoe doe je dat?
20 november 2024
Sterre Hoek: 'Ik ben mijn moeders grootste fan'
20 november 2024
Komische onthullingen maken de virtuele tongen los
20 november 2024
'Niet in mijn stad!' Victor Knaap en andere Amsterdammers maken vuist tegen geweld en racisme
20 november 2024
Non-Billable is niet waardeloos: Een Time-Cheater Bekentenis
20 november 2024
Dit zijn de winnaars van de Mercurs 2024
19 november 2024
Terwijl ook Bluesky groeit als kool, zou Meta zich voorbereiden op reclames in Threads
19 november 2024
Arjan Pomper nieuwe algemeen directeur Nationaal Media Onderzoek
19 november 2024
Luuk Ros van Nima naar DDMA
19 november 2024
PHD Media wint pitch Red Bull Nederland
19 november 2024
Jelle Prins (Cradle): 'Het leuke aan ondernemen is dat je veel verschillende problemen kan oppakken'
19 november 2024
Van een briljante 'whodunnit' tot zingende ovenwanten: dit zijn de beste (en slechtste) kerstcommercials van 2024
19 november 2024
Kinesso: ‘De toekomst van third-party cookies ziet er nog steeds niet bepaald rooskleurig uit’
19 november 2024
VVD-plan: publieke omroep zonder ledenomroepen en 'reclameluw'
19 november 2024
Anna Maria Vujinovic en Salem Samhoud lanceren nieuw bureau The Story House
19 november 2024
Ton Rozestraten: 'Het is heel belangrijk dat streamers zich aansluiten bij het NMO'
19 november 2024
LinkedIn Advertising benchmark: hoe scoort jouw campagne?
19 november 2024
Coca-Cola maakt 30 jaar oude kerstcommercial nu met AI en dat lijkt het publiek prima te vinden
18 november 2024
Contract getekend, handen geschud, en toch zegt minister Faber de oud-woordvoerder van Femke Halsema af
18 november 2024
SAN Accent maakt juryvoorzitters bekend
18 november 2024
Tien jaar Swapfiets: ‘Het is mooi én complex om een servicebedrijf te zijn’
18 november 2024
Tien jaar Swapfiets: ‘Het is mooi én complex om een servicebedrijf te zijn’
18 november 2024
Siepie en Takkie misdragen zich in Sint-campagne van Hema
18 november 2024
LePub Amsterdam benoemt Eileen Owen Tan tot managing director
18 november 2024
Pak je kans in 2025: een vooruitblik naar het nieuwe mediajaar bij Ster
18 november 2024
Bol geeft sterk startschot voor het feestseizoen
18 november 2024
‘Do tell’ is terechte winnaar marketingliteratuurprijs, maar tegelijkertijd te complex en te intuïtief
18 november 2024
De impact van AI & audio op jouw merk-klantrelatie
18 november 2024
Xsaga neemt meerderheidsbelang in Schols Commandeur
15 november 2024
Sinterklaasjournaal laat online de andere kant van de goedheiligman zien
15 november 2024
The Social Hub haalt Trix van der Vleuten binnen als nieuwe CMO
15 november 2024
De 'iconische momenten' van Pearle en meer campagnes
15 november 2024
William Linders ceo Viaplay Nederland
15 november 2024
Retail media onder de loep
15 november 2024
The Media Nanny en Circulate openen samen vestiging in Saoedi-Arabië
15 november 2024
'Met liefde gemaakt' van Hema wint gouden Effie 2024
14 november 2024
Dit zijn de winnaars van de PIM Marketingliteratuurprijs 2024
14 november 2024
Dit zijn de winnaars van de PIM Marketingliteratuurprijs 2024
14 november 2024
Omgekeerde klantreis in het ziekenhuis
14 november 2024
Stel je eigen marketingopleiding samen
14 november 2024
Salesforce start met ‘agents’ in Nederland, die onder meer marketeers en klantenservice kunnen helpen
14 november 2024
Voorlopig geen btw-verhoging kranten, boeken en cultuur
14 november 2024
Campagne over trombose door anticonceptiepil drijft op vertrouwen en reputatie
14 november 2024
Ace breidt strategisch team uit met Vincent Johnson
14 november 2024
Waarom inclusiviteit een must is voor merken in 2025
14 november 2024
Candid start mJourney - on the spot advertising
14 november 2024
CMO’s omarmen ChatGPT als maatje om dagelijks mee te sparren
14 november 2024
For You Agency start kennishub over consumentengedrag van Gen Z en Gen A
14 november 2024
De magie van herhaling: hoeveel contactmomenten heb je écht nodig?
14 november 2024
Coebergh PR aan de slag voor Koninklijk Theater Carré
13 november 2024
Wat marketeers kunnen leren van de fouten van Blokker
13 november 2024
Minder omzet RTL Group door lagere reclame-inkomsten
13 november 2024
Positioneren van purpose-gedreven verandering
13 november 2024
a.s.r. vernieuwt logo om duurzame ambities te versterken
13 november 2024
Ontmenselijking begint met woorden
13 november 2024
Milieudefensie brengt ondanks verlies Shell-rechtszaak toch campagne uit
13 november 2024
Storck blijft bij dentsu na mediapitch
13 november 2024
Megawatt zet hoog in op bedrijfscultuur; de tijd van inhoudloze quotes op de muur is voorbij
13 november 2024
Eva Holtkamp managing director media Publicis Nederland
13 november 2024
Meta verlaagt prijs van advertentievrij abonnement met 40 procent
13 november 2024
Mitchell Duffree (ex-We Are Duffree) lanceert storytellingbureau Geminaes
13 november 2024
Hoe Schiphol Media merken helpt om wereldreizigers te bereiken
13 november 2024
Marktplaats overtuigt ouders met een sterk staaltje psychologie
12 november 2024
Hak verlaagt adviesprijs van peulvruchten, of supermarkten die overnemen is vers twee
12 november 2024
Heineken bouwt nieuw onderzoekscentrum in Zoeterwoude
12 november 2024
Les Binet: 'Focus op het creëren van emotioneel aansprekende content'
12 november 2024
VVV Cadeaukaart lanceert nieuwe merkcampagne rond 'persoonlijk geven'
12 november 2024
NPO voor het eerst met gezamenlijke campagne alle omroepen: 'De plek van ons allemaal'
12 november 2024
'Juridisch activisme' van Milieudefensie tegen Shell voorlopig niet succesvol
12 november 2024
Annabelle Klop is de nieuwe managing director van Serviceplan Amsterdam
12 november 2024
Lidl haakt geniaal in op spraakmakend filter Gooische Vrouwen
11 november 2024
Dit zijn de eerste voorspellers van Koffiedik Kijken 2025
11 november 2024
Albert Heijn past teksten op verpakkingen aan na nominaties Liegebeest-verkiezing 2024
11 november 2024
Cryptische copy leidt af van de echte boodschap in nieuwe politiecampagne
11 november 2024
40 jaar Effie Awards: Saskia Baneke en Henriette van Swinderen blikken terug en kijken vooruit
11 november 2024
Dit wil je weten over de nieuwe socialmedia-app Daze, die populair is onder Gen Z
11 november 2024
Tv-kijker koppelt programma's onvoldoende aan BNNVara, omroep start een merkcampagne
11 november 2024
Tv-kijker koppelt programma's onvoldoende aan BNNVara, omroep start een merkcampagne
11 november 2024
Somention Group introduceert So Engage
11 november 2024
Dylan Haegens is 'Sint-fluencer' in nieuwe Lidl-campagne
11 november 2024
ABOUT YOU scoort met retail media
11 november 2024
Kruidvat, Bike Totaal en Picnic winnaars bij Retailer of the Year
11 november 2024
Optimaliseer je feestdagencampagnes met inzichten van Marktplaats
11 november 2024
Zo kun je AI al wél veilig voor je merk gebruiken
11 november 2024
Klanten terugwinnen die je via e-mail niet kunt bereiken?
8 november 2024
Nepkortingen en andere verboden beïnvloedingstechnieken: Temu moet webshop aanpassen van ACM
8 november 2024
Radiocampagne gelanceerd tegen btw-verhoging op kranten en tijdschriften
8 november 2024
Bert Hagendoorn en Ronald ter Voert lanceren 'business-talkshow' De Boardroom
8 november 2024
Reizigers onderschatten uitstoot vliegreizen, campagne moet hen confronteren
8 november 2024
Margriet de Kroon stapt over van Inner Circle naar TicketSwap.
8 november 2024
Tamara Couperus (Crocodile Agency) en de kunst van social entertainment door merken
8 november 2024
Luuk Maes: Hoe Toyota de weg van hoofd naar hart vindt
8 november 2024
Adformatie en Echopod lanceren AI-nieuwspodcast Adformatie Daily
7 november 2024
This Year Next Year 2024: 'Durf keuzes te maken, net als GroupM zelf heeft gedaan'
7 november 2024
This Year Next Year 2024: hogere bestedingen dan verwacht, kijktijd blijft dalen
7 november 2024
NS-campagne #wijstaanstil wint prijs voor beste publieke communicatie
7 november 2024
‘Gratis fatbike bij aankoop bankstel’ mag van Reclame Code Commissie
7 november 2024
‘Retteketet’ nog altijd meest bekende beddenslogan, maar nieuwe Beter Bed-reclame ‘voelt frisser aan’
7 november 2024
Albert Heijn grote ‘winnaar’ bij nominaties Liegebeest 2024 van Wakker Dier
7 november 2024
N=5 viert 25-jarig jubileum: 'We werden aanvankelijk als 'internetbureau' gezien'
7 november 2024
Eric Kip: 'Je kunt beter zo vroeg mogelijk in je carrière tegenslag krijgen'
7 november 2024
Yvonne Nassar (ex-Van Gogh Museum) naar Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen
7 november 2024
Salland Zorgverzekeringen klant bij The Committed Agency en Open Now
7 november 2024
Albert Heijn voegt AI toe aan app om te helpen met recepten, tips en andere talen
7 november 2024
De toekomst van e-commerce en retail: de juiste tools, maar vooral de geschikte mensen
7 november 2024
De 'kerstclichés' van Intratuin en meer campagnes
6 november 2024
Marktaandeel Qmusic loopt terug, Radio 538 blijft stijgen
6 november 2024
Jongerenmagazine Pauze keert terug als digitaal platform
6 november 2024
Macht grote bedrijven brengt economie uit balans. ‘We moeten zo snel mogelijk ingrijpen!’
6 november 2024
Dentsu wint Figo Pet in Benelux en Duitsland na mediapitch
6 november 2024
Holie’s steekt het Kanaal over: ‘Ons merk past mega-goed bij de UK’
6 november 2024
Na Blokker valt ook The Body Shop om
6 november 2024
Rutger Tuit: YouTube is tv, social, zoeken en shoppen
6 november 2024
Internationale topcreatief Rod Henriques stapt over naar Dept
6 november 2024
BNR breidt advertentieportfolio uit met nieuwe digitale mogelijkheden
6 november 2024
Dit zijn de 4 Nederlandse winnaars van de TikTok Ad Awards
5 november 2024
Protestactie bij Dentsu Creative vanwege greenwash-campagnes voor KLM en MSC Cruises
5 november 2024
Met ‘Bloed, Zweet en Tranen’ willen Women Inc. en The Family menstruatietaboe doorbreken
5 november 2024
Nieuwe Radio Veronica richt zich op het clubgevoel: 'De deuren staan wagenwijd open'
5 november 2024
Boomerang FT.Opinion kijkt naar: campagnes met compassie
5 november 2024
Boomerang FT. Opinion kijkt naar: campagnes met compassie
5 november 2024
Wie betaalt het bonnetje van Moeder Aarde?
5 november 2024
Career event: Digital, data & AI skills die geen enkele professional mag missen
5 november 2024
Babette Porcelijn: 'Marketeers weten hoe je mensen verleidt tot duurzaam gedrag'
5 november 2024
Trump laat zien: digitale verzamelkaarten zijn onderdeel van het moderne politieke arsenaal
5 november 2024
Candid begint marketplace voor programmatic advertising RLVNT
5 november 2024
Deze tool van team5pm kan nu ook de ranking van TikTok-video's volgen
5 november 2024
Campagne-experts over de Amerikaanse verkiezingen - en de vraag waarvoor ze allemaal duiken
5 november 2024
Social Advertising in 2024: belangrijkste trends en nieuwe kansrijke platformen
5 november 2024
Adnight breidt verder uit naar Londen
4 november 2024
Het advies van Victor Knaap voor de bureauwereld maakt de problemen alleen maar groter
4 november 2024
Marktplaats maakt slimme keuzes in deze tweedehands speelgoed-campagne
4 november 2024
ZilverWerkt op de bres voor 'doorwerkende senioren'
4 november 2024
Het Rijksmuseum 'neemt je mee' in nieuwe 360-campagne
4 november 2024
Dit zijn de derde kwartaalwinnaars van de Ster Gouden Loeki 2024
4 november 2024
De Toekomst van Online Shopping is Social
4 november 2024
Waar zijn de echte verhalenvertellers?
4 november 2024
Jumbo lanceert nieuw foodmerk met de naam Jumbo's
1 november 2024
Albert Heijn richt zich op vrouwen in de overgang met nieuw platform en magazine
1 november 2024
Dit is de Sinterklaas-campagne van Bol
1 november 2024
Max Media Producties brengt sales onder bij De Kenners
31 oktober 2024
Stahl gaat met Team Lewis in zee voor PR en reputatiemanagement
31 oktober 2024
Oproep van Asics om meer wandelpauzes te nemen is sympathiek én effectief, vinden Nederlanders
31 oktober 2024
Reframe gaat groot onderzoek naar diversiteit in Nederlandse marketingsector houden
31 oktober 2024
KitKat Warme Chocolademelk. Nieuw product. Gelukt?
31 oktober 2024
Déze 10 bedrijven gaan griezelig goed aan de haal met Halloween
31 oktober 2024
Trending deze week: TikTok Shop biedt kleine influencers kansen, maar is geen vetpot
31 oktober 2024
Hatsune Miku: van software tot popster
31 oktober 2024
MediaMarkt krijgt in Nederland hub 'digital experience' voor de internationale groep
31 oktober 2024
Tijdloze marketingprincipes in snel veranderende wereld
31 oktober 2024
11 gadgets voor als geld geen rol speelt
31 oktober 2024
Hoe AI merkgroei bevordert door inzicht in de consument
31 oktober 2024
Snapchat groeit door, maar er zijn ook zorgen
30 oktober 2024
Documentaire over Streetart Frankey in de maak
30 oktober 2024
40 jaar Effie Awards: Patritia Pahladsingh en Martijn Benschop over merkstrategie en maatschappelijke impact
30 oktober 2024
Mara Janssen verruilt Selmore voor Dentsu Creative
30 oktober 2024
Google en YouTube zien advertentie-inkomsten nog steeds toenemen
30 oktober 2024
Michael Bottenheft in managementteam PHD
30 oktober 2024
Out-of-home-markt groeit met dubbele cijfers in derde kwartaal
30 oktober 2024
Hoe blijf je relevant in een complex advertising-landschap?
30 oktober 2024
Is AI eating retail marketeers for breakfast?
30 oktober 2024
Pax en Dawn 'maken werk van vrede' en meer campagnes
29 oktober 2024
“Alles wordt hier zelf lokaal ontwikkeld”
29 oktober 2024
Stijn Mentrop-Huliselan (CMO McDonald’s): “We maken alles hier lokaal”
29 oktober 2024
Hoe innerlijke moed en een belofte zorgen voor grootse merken
29 oktober 2024
Merken die continu hun creatie veranderen zijn duurder uit en groeien minder
29 oktober 2024
Marketeers zijn de meest schadelijke beroepsgroep voor de maatschappij
29 oktober 2024
Minister Faber van Asiel heeft nog maar één woordvoerder over
29 oktober 2024
Teads: advertenties binnen nieuwsomgevingen effectiever dan op andere mediakanalen
29 oktober 2024
Dappere overheidscampagne die teveel wil vertellen
28 oktober 2024
Dappere overheidscampagne die te veel wil vertellen
28 oktober 2024
6 tips voor een succesvolle retail media creatie
28 oktober 2024
Zichtbaar blijven in een veranderend zoeklandschap: AI transformeert SEO
28 oktober 2024
Haribo op één bij Nederlands publiek, Red Band runner-up
28 oktober 2024
Zo kun je overleven in een privacy-first tijdperk
28 oktober 2024
Stroom wint pitch stichting DierenLot
28 oktober 2024
Marktplaats komt met vervolg op campagne rond tweedehands speelgoed
28 oktober 2024
TikTok heeft 6 miljoen actieve Nederlandse gebruikers
28 oktober 2024
Vakbond FNV maakt gehakt van chaotisch verlopen kortingsactie MediaMarkt Rotterdam
28 oktober 2024
Teamleader's Agency Life goes AI in aflevering met Springbok
28 oktober 2024
Daniel Gebler (Picnic): ‘Marketeers moeten zich focussen op het creatieve aspect’
25 oktober 2024
Johan Kramer maakt film over nieuwe CreativeNL Thought Leader
25 oktober 2024
Trending deze week: Waarom merken kiezen voor food-crossovers
25 oktober 2024
NS zet Randstedelingen en Limburgers lijnrecht tegenover elkaar
25 oktober 2024
Somention breidt creatief team uit met video- en AI-talent
25 oktober 2024
Confronterende campagne Vlinderkind brengt 'dagelijkse marteling' onder de aandacht
25 oktober 2024
Adnight kondigt editie in Brussel aan
25 oktober 2024
Onderzoek UvA: likes op social media raken jongeren emotioneel harder
25 oktober 2024
Op de fiets naar huis doet Jelle de Jonge inspiratie op: over comedy en geloofwaardigheid
25 oktober 2024
Bestedingen audioreclame in derde kwartaal op ruim 50 miljoen euro
24 oktober 2024
Janneke van Wanrooy (Cloetta): ‘Wij geloven in de kracht van goed genieten’
24 oktober 2024
Abovo Maxlead sluit samenwerking met Neurons AI
24 oktober 2024
Ontdek de ideale frequentie voor tv- en radiocommercials
24 oktober 2024
Hét campagneoverzicht met Toeslagen zonder affaire en een jarig MediaMarkt
23 oktober 2024
Zo snel mogelijk een assessment voor pluche-plakkers met oogkleppen
23 oktober 2024
Tristan Albers (GoSpooky): 'Het is mijn missie het beste uit mensen te halen'
23 oktober 2024
AI en de impact op social media – waar staan we nu?
23 oktober 2024
Athora naar Mensch
23 oktober 2024
Duitse AI-influencer moet toerisme stimuleren, maar publiek zegt: nein, danke
23 oktober 2024
Consumentenbond: 'bankverkoper Seats and Sofas hanteert smerige trucs'
23 oktober 2024
Global Media & Entertainment en Artcrush laten kunstenaars werk exposeren
23 oktober 2024
Indrukwekkende campagne ‘Leven tot het laatst’ maakt Nederlanders bekend met zorg tot aan de dood
22 oktober 2024
5 tips om meer succes te boeken op Threads
22 oktober 2024
2025: hét jaar van influencer marketing centralisatie
22 oktober 2024
Act Agency introduceert AI-tool die merkuitingen vooraf controleert om consistent on-brand te communiceren
22 oktober 2024
Topmarketeer VW is China uitgezet na positieve drugstest
22 oktober 2024
Hoe Carsten Meijer Vice terugbracht met zijn Glass Creative Studio
22 oktober 2024
DPG stopt met app-advertentieverkoop via open markt, zet in op directe advertentiedeals
22 oktober 2024