Overslaan en naar de inhoud gaan
Communicatie & Co
Hoofdmenu
Home
Vacatures
Inschrijven
Services
Contact
Communicatie Nieuws
Communicatie Nieuws
Webshopbestellingen uit China vanaf juli fors duurder
12 december 2025
McDonald’s-kerstcommercial scoort beter dan de ophef doet vermoeden
12 december 2025
McDonald’s-kerstcommercial scoort beter dan de ophef doet vermoeden
12 december 2025
Lastige online game en bijbehorende campagne moeten politie neerzetten als uitdagende IT-werkgever
12 december 2025
Buutvrij wint pitch voor Week van Het Vergeten Kind
12 december 2025
Joep van der Laan strategic partnership manager FD Mediagroep
11 december 2025
Adformatie Kerstpanel 2025: Albert Heijn wint, Aldi verrast en Lidl zakt door het ijs
11 december 2025
Patricia Sonius algemeen directeur Nationaal Media Onderzoek
11 december 2025
Thomas Marzano na bijna 4 jaar gestopt bij ASML, gaat verder als agentic branding strateeg
11 december 2025
Bianca Knispel aangetrokken als CCO om merk Univé sterker te maken
11 december 2025
'Die paradox is er altijd bij Patagonia'
11 december 2025
Etos stuurt creators met 'Cadeaubus' op pad voor social-kerstcontent
11 december 2025
Nieuw branding- en communicatiebureau OSÉ biedt drieweeks traject met vaste prijs
10 december 2025
Wat AI zo slim maakt, maar ook zo dom
10 december 2025
BVA: ‘Oplossing overgewicht bij kinderen vraagt om gezamenlijke aanpak’
10 december 2025
McDonald's trekt bekritiseerde AI-kerstcommercial terug
10 december 2025
McDonald's trekt bekritiseerde AI-kerstcommercial terug: 'feedback is belangrijke les'
10 december 2025
Nieuwe wereldwijde prijs beloont échte AI-reclamemakers
10 december 2025
Dorine van Mullem (Talpa) en Giulia van Hattum (Home) completeren line-up Koffiedik Kijken
10 december 2025
'Klassiek PR-denken' is passé volgens Ace: reputatie moet centraal staan
10 december 2025
Albert Heijn schrapt misleidende duurzaamheidsclaims op melkpakken na oordeel Reclame Code Commissie
10 december 2025
Kinderartsen roepen op tot reclameverbod wegens ernstig overgewicht kinderen
9 december 2025
Chapeau, hulde en applaus voor het fraaie staaltje omdenken van McDonald's in nieuwe kerstcampagne
9 december 2025
Meta buigt voor EU en introduceert minder gepersonaliseerde reclames, mits je zelf actie onderneemt
9 december 2025
Experience bureau Daymakers overgenomen door ITA Group, blijft lokaal werken
9 december 2025
De belofte van een merk is belangrijker dan het bewijs
9 december 2025
Google kraakt Adweek-artikel: 'op dit moment geen plannen voor advertenties in Gemini'
9 december 2025
Machteld Merens per 1 december senior adviseur bij Van Luyken Communicatie
9 december 2025
Paramount Skydance doet vijandig bod op Warner Bros. Discovery
8 december 2025
Johan van der Zanden (Albert Heijn): ‘Je moet bij je kerstcommercial vooral een rond verhaal hebben’
8 december 2025
Christian Brienen gestart als creative lead bij Hibou
8 december 2025
Eén op de vier Sinterklaascadeaus blijft ongebruikt
8 december 2025
Erik Eggens start als PR director bij PR-bureau NewsLab
8 december 2025
EU kan dag na opleggen van boete aan X niet meer adverteren op X: 'jullie adverteerdersaccount is gesloten'
8 december 2025
Nederlands koffiecupjesbedrijf verslikt zich in denigrerend persbericht over Nespresso
8 december 2025
Podcast voor de Week: Het verraad van de familie Zilversmit
8 december 2025
Fons van Dyck: ‘Tesla is een gekraakte eik’
8 december 2025
Zo overleeft een merk in tijden van Trump: flexibiliteit aan de buitenkant, onwrikbaarheid in de kern
8 december 2025
Global Media & Entertainment en NS Stations verlengen samenwerking
8 december 2025
Sky Radio The Christmas Station te horen in winkels Albert Heijn
6 december 2025
Van AI-katten tot Jumbo-glijers: dit zijn álle kerstcommercials van 2025
6 december 2025
Van AI-katten tot Jumbo-glijers: dit zijn álle kerstcommercials van 2025
6 december 2025
Van AI-katten tot Jumbo-glijers: dit zijn álle kerstcommercials van 2025
6 december 2025
Bureau Woedend failliet: ‘Na 25 jaar moesten we het boek sluiten’
5 december 2025
Netflix op pole-position voor overname Warner Bros Discovery
5 december 2025
Albert Heijn is het sterkste sponsormerk van 2025
5 december 2025
Black Friday of Mad Friday?
5 december 2025
Trending deze week: YouTube Music Recap, but make it 2025
5 december 2025
Een Upfront-supermarkt is een ‘sympathiek maar heel lastig verhaal’, denkt deze retailexpert
5 december 2025
Frits van der Laans Random Pic(k)s Of Happiness: 'En dat is precies waar het leven voor mij over gaat: durven beginnen'
5 december 2025
Adform en Spotify breiden samenwerking uit voor multiformat media-inkoop
5 december 2025
Publicis viert honderdjarig bestaan met film ‘A Lion Never Gives Up’
4 december 2025
Wat ‘Louis de kat’ ons leerde over (samen)werken met AI
4 december 2025
AI is geen shortcut: de lessen achter KPN’s kerstcommercial
4 december 2025
Boete van 4 miljoen Unibet voor verzaken zorgplicht gokverslaving
4 december 2025
Sinterklaas bestaat wel!
4 december 2025
Louis de kat keert terug in KPN's allereerste (AI-)kerstcommercial
4 december 2025
Merken raken massaal de juiste snaar met eigen versies van Spotify Wrapped
4 december 2025
Adnami neemt Revolution Ad over, Tim van der Bilt managing director Benelux
4 december 2025
DDMA: consument vraagt om minder schreeuwerige reclames
4 december 2025
Lies 'wordt geregeld' door de kerstman in Kruidvat-kerstcommercial
4 december 2025
Motivatie is een harde voorwaarde om het slechte tij waarin we ons bevinden, te keren
3 december 2025
Qmusic heeft beste maand november ooit, NPO 3FM in de lift
3 december 2025
Jascha Hoogendijk: 'Met de introductie van Klik & Klaar Internet maakt Odido zijn belofte eindelijk waar'
3 december 2025
Jascha Hoogendijk: 'Met de introductie van Klik & Klaar Internet maakt Odido zijn belofte eindelijk waar'
3 december 2025
Marco Grandia: regisseur van internationale sportcommercials én illusionist
3 december 2025
Deze 5 AI-podcasts zijn in de race om AI-podcast van het jaar te worden
3 december 2025
AA Drink sponsort Nederlandse voetballers in Kings World Cup-toernooi
3 december 2025
NS brengt culthit 'Oud-Zuid' terug om station Amsterdam-Zuid te promoten
2 december 2025
CEO Saskia Wagenmakers en CFO Michel van Mil leiden het nieuwe Omnicom Media in Nederland
2 december 2025
Ron Simpson lanceert WinWin: een bureau gebouwd op micro-marketing
2 december 2025
‘Dark social zijn dé nieuwe metrics voor merken’
2 december 2025
‘Dark social media zijn dé nieuwe metrics voor merken’
2 december 2025
Corendon onder vuur na pitch met ‘vierde bureau’ dat later aanhaakte
2 december 2025
Jonge, digitaal vaardige generatie kritisch op AI-reclames
2 december 2025
Week Zonder Vlees gaat verder als jaarronde 'Wissel 'ns wat'-campagne
2 december 2025
Gamma kiest Hotel L'Amour na bureaupitch
2 december 2025
Lot of Happiness kiest voor anti-jackpotboodschap in eindejaarscampagne
2 december 2025
Tegel-winnaar Max Vessies begint podcast over veranderend medialandschap
2 december 2025
Omnicom-IPG: DDB verdwijnt, vijf mediabureaus blijven bestaan
1 december 2025
Overtuigt Lavish met flitsende campagnefilm genoeg om van aandacht naar aankoop te gaan?
1 december 2025
Overtuigt Lavish met flitsende campagnefilm genoeg om van aandacht naar aankoop te gaan?
1 december 2025
DPG Media komt met nieuwe topstructuur na overname RTL Nederland
1 december 2025
DPG Media komt met nieuwe topstructuur na overname RTL Nederland
1 december 2025
Veel Nederlanders schrikken van gevaarlijke Temu- en Shein-producten, maar er niet meer winkelen is een ander verhaal
1 december 2025
Dit zijn de eerste Nederlandse kerstcommercials van 2025
1 december 2025
McDonald’s keert kerst op z’n kop met AI-spot: 'De meest verschrikkelijke tijd'
1 december 2025
Reclame in ChatGPT-app komt dichterbij
1 december 2025
No Waste Army zet reddingsactie voor boer op en die groeit online als kool
1 december 2025
De potentie van (D)OOH: ‘In Nederland mag het allemaal wat spannender. Say less, feel more’
1 december 2025
Ster voegt tweede commercialblok toe aan Kerstreclame Première
1 december 2025
Kinderen uit Enschede laten hun stem horen via buitenreclame
1 december 2025
Aldi verrast met vroege 'kerst-teaser' met Andy van der Meijde
1 december 2025
Platform Innovatie in Marketing wil rebelser worden
1 december 2025
Dit zijn de 6 groeiparadoxen waar CMO's tussen balanceren
1 december 2025
Jasper Admiraal vertrekt na zes jaar als managing partner bij Kumpany
28 november 2025
Schoonenberg neemt afstand van kerstbombast: ‘Begin met luisteren’
28 november 2025
AI-cadeaukiezer van Bol schiet klanten te hulp
28 november 2025
Gardeners wil merken scherper laten kiezen met nieuwe Impact Hub
28 november 2025
Trending deze week: De trend vol levenslessen
28 november 2025
Institute for Real Growth: ‘Bedrijven moeten paradoxen omarmen om te floreren’
28 november 2025
Tina Nijkamp, kijkcijferexpert die niet kijkt naar eigen presentatie
27 november 2025
Tina Nijkamp, kijkcijferexpert die niet kijkt naar eigen presentatie
27 november 2025
Wingman kaapt Black Friday: elke deal wordt een condoomdeal
27 november 2025
Hoe Lego World tienduizenden kleine én volwassen fans bij elkaar brengt
27 november 2025
Solidariwat?
27 november 2025
AI-adviesbureau The Agentics en mediaconsultancybureau Your Second Opinion sluiten strategische samenwerking
27 november 2025
Accenture investeert in AI-platform Alembic, dat het rendement van marketingcampagnes toont
27 november 2025
CMO Barometer: AI domineert de agenda van CMO's in 2026
27 november 2025
Dentsu opent ook in Amsterdam een innovatielab
27 november 2025
Joe Public is het nieuwe reclamebureau van Almhof
26 november 2025
Tom Waes maakt indruk, maar de campagne verandert geen rijgedrag
26 november 2025
Nederlandse bureaus genomineerd voor Epica Awards 2025
26 november 2025
Het creatieve geheim van Film & Video: ‘Storytelling is een vak. En mind the context!’
26 november 2025
Fitzroy is het nieuwe reclamebureau van Corendon
26 november 2025
Programma's wegbezuinigd bij NPO, toekomst sportrechten onzeker
26 november 2025
Een Opel-auto neerzetten in MediaMarkt-vestigingen blijkt effectieve reclame
26 november 2025
Boek 'AI personalisatie strategie' winnaar PIM Marketingliteratuurprijs 2025
26 november 2025
Drankmerk Lavish gooit de regels in de blender (en meer campagnes)
25 november 2025
De drang om overal 'Hoofd van' te zijn, nekt je uiteindelijk
25 november 2025
NOS stopt met nieuwsberichten delen op X: 'Nadelen van X zijn te groot geworden'
25 november 2025
MVO Nederland heet nu Future Up, Total Design tekende voor de rebranding
25 november 2025
Het nieuws verandert en dat is goed nieuws, betoogt Birgit Coenen (Spilnews)
25 november 2025
Dewi van de Waeter (The Lekker Company): 'Ik droomde van een klein werkplaatsje'
25 november 2025
Juo, dat bedrijven omzet laat halen uit abonnementen, haalt miljoenen euro's groeigeld op
25 november 2025
Lidl sponsort WK handbal 2025 en start Let's Grow-motivatieplatform met vrouwelijke atleten
25 november 2025
Zo maak je een opvallende case voor The Best Social Awards, volgens drie oud-winnaars
24 november 2025
EC keurt overname IPG door Omnicom goed
24 november 2025
Selmore en Nationale Bioscoopbon bewijzen met nieuwe campagne de kracht van eenvoud
24 november 2025
Nationale Bioscoopbon bewijst de kracht van eenvoud met Sint-campagne
24 november 2025
Nationale Bioscoopbon bewijst de kracht van eenvoud met sint-campagne
24 november 2025
Remco Janssen verkoopt techwebsite Silicon Canals en gaat zich weer op tech-pr richten
24 november 2025
Korting crazy: van Black Friday naar Black Month
24 november 2025
Intertoys laat bekende fanatieke tuincentrummedewerker één minuut gratis winkelen
24 november 2025
Pol Hoenderboom stapt over naar Dept als ECD
24 november 2025
Podcast voor de Week: Het Beloofde Bos
24 november 2025
Twee Nederlandse bureaus in de prijzen bij ADCE Awards 2025
23 november 2025
Van Geloven kiest na twaalf jaar Alfred voor Joe Public als nieuw reclamebureau
21 november 2025
NPO krijgt vanaf 2027 bredere reclameruimte om bezuinigingen te verzachten
21 november 2025
Trending deze week: Een mix van dansen, dolfijnen en muziek
21 november 2025
KPMG en UvA testten bedrijf dat volledig op AI-agents draait en moesten al snel ingrijpen
21 november 2025
Vincent en Nina Mispelblom Beyer: ‘We kunnen eindeloos praten over een goedgemaakte commercial’
21 november 2025
Pinnen bestaat 40 jaar, ING komt met deze nieuwe bankpassen (wat een verschil met de allereerste ‘geldkaart’!)
21 november 2025
Dit zijn de marketingtrends die er volgens Kantar toe doen in 2026
21 november 2025
Henkel consolideert media bij WPP Media in Europa
21 november 2025
Nando Pawirodikromo (OK Creative Agency): 'Creativiteit werkt hetzelfde als een guppen-team'
21 november 2025
KPN laat Sinterklaas persoonlijke WhatsAppjes sturen naar je kind
21 november 2025
Dit zijn de winnaars van de Mercurs 2025
20 november 2025
Adobe wil SEO-bedrijf SemRush kopen voor 1,9 miljard dollar
20 november 2025
Een Mooij gesprek met ... Guido Rijnja: 'De overheid is er voor wat over is'
20 november 2025
Tom Waes is een belangrijke invloed in verkeerscampagne VRT
20 november 2025
Being There wint pitch en lanceert eerste Europese campagne voor Melitta
20 november 2025
Waarom 'brainrot' je aandacht grijpt, maar je boodschap sloopt
20 november 2025
The Social Hub kiest na pitch voor UM
20 november 2025
Nederlandse mediabedrijven in brief aan Buma: nú aandacht voor dominante rol techbedrijven
20 november 2025
The Flower Farm legt 'kokoswisseltruc' bloot (en meer campagnes)
19 november 2025
De opkomst van Group 7: hoe een TikTok-experiment uitgroeide tot een Cult-trend
19 november 2025
Hoe een TikTok-experiment uitgroeide tot een cult-trend
19 november 2025
Albert Heijn wint Nederlandse TikTok-hoofdprijs met 'Klinkt als weekend'
19 november 2025
'Heb je het bonnetje nog?' Nationale Bioscoopbon kiest voor droge humor in feestdagencampagne
19 november 2025
WPP Media: lokale kwaliteitsmedia stoten 56 procent minder CO₂ uit dan benchmark
19 november 2025
KRO-NCRV introduceert met ‘De Omweg’ bewustwordingscampagne over straatintimidatie
19 november 2025
Vijf vrouwen gehuldigd bij Harper's Bazaar Women of the Year 2025
19 november 2025
Overheid zet de boel op scherp met grootschalige 'Nederland valt uit'-campagne
18 november 2025
'Apple gaat minder iPhones tegelijk uitbrengen, mede om zijn marketingteams te ontlasten'
18 november 2025
Vattenfall verlengt samenwerking met UM na tender
18 november 2025
Panasonic bespaart 2 miljoen euro productiekosten met AI-campagne, stelt AI-bureau
18 november 2025
Productiehuis 10/10 verwelkomt Timo Ottevanger en Joren Molter
18 november 2025
Dave Frauenfelder (KPN): ‘Langetermijnmerkdenken is een financieel model’
18 november 2025
Short Commerce ontvangt zeldzame TikTok Agency Partner Badge
18 november 2025
Talpa Media: ‘Met Sync bouwen we een infrastructuur die samenwerking bevordert’
18 november 2025
Only breidt uit met overname van Deens bureau Marketsquare
18 november 2025
Dé Britse kerstcommercials van 2025 (met één overduidelijke winnaar, veel kerstbomen en 'n paar absolute fails)
17 november 2025
'Havas in gesprek met WPP, Franse holding aast op minderheidsbelang'
17 november 2025
Podcast voor de Week: Fela Kuti - Fear No Man
17 november 2025
ING en NikkieTutorials laten klanten 'daten' met hun bankieren-app
17 november 2025
Plus stuurt opnieuw bij - is dit eindelijk de koers die standhoudt?
17 november 2025
Dit zijn de profielen van luisteraars naar commerciële podcasts
17 november 2025
Bolletje gaat los met eigen producten en kijkers steken er (zout) stokje voor
17 november 2025
Rechter haalt streep door nep-Birkenstocks van Scapino
14 november 2025
Heineken Experience wil met The Kiosk meer Amsterdammers trekken
14 november 2025
Dit zijn alle Sint- (en kerst-)commercials tot nu toe
14 november 2025
Dit zijn alle Sint- (en kerst-)commercials tot nu toe
14 november 2025
Trending deze week: Silver Influencers, de trend van nu
14 november 2025
Nieuwe theesmaken om te ontspannen van de keuzestress die thee veroorzaakt
14 november 2025
Albert Heijn en Kruidvat winnen goud bij Effie Awards 2025
13 november 2025
Dick van der Lecq bekroond tot VIA Legend 2025
13 november 2025
Herbert Visser stopt als statutair directeur Mediahuis Radio
13 november 2025
Consumentenbond sleept Booking.com voor de rechter
13 november 2025
Eenvoud, herkenning en gevoel vormen de basis van duurzame merkwaarde
13 november 2025
Heineken opent creatieve hub The Kiosk en werkt samen met Filling Pieces
13 november 2025
Daan krijgt lesje van de Sint in Sinterklaascampagne AH
13 november 2025
Gewenst gedrag via communicatie? Vergeet het maar
13 november 2025
Britt Kamphuis (TBWA\Neboko): ‘Veel bureaus denken pas aan pr als de campagne al uit is’
13 november 2025
Britt Kamphuis (TBWA): ‘Veel bureaus denken pas aan pr als de campagne al uit is’
13 november 2025
Britt Kamphuis (TBWA): ‘Veel bureaus denken pas aan pr als de campagne al uit is’
13 november 2025
Onderzoek: HelloFresh versterkt merkvoorkeur met aanvullende podcastcampagne
13 november 2025