Overslaan en naar de inhoud gaan
Communicatie & Co
Hoofdmenu
Home
Vacatures
Inschrijven
Services
Contact
Communicatie Nieuws
Communicatie Nieuws
Nieuwe Afas-campagne moet tegenwicht bieden aan ‘logoplakkerij’ en dominantie sponsoring
28 min 44 sec
geleden
Inflatie en toenemende concurrentie maken 73 procent van de Nederlanders minder merktrouw
5 uur 35 min
geleden
‘De junior van vandaag is de CEO van morgen’
5 uur 35 min
geleden
'Zonder activatiestrategie doet je logo op een shirt niets'
8 uur 39 min
geleden
Mister Blue wil na ruim 30 jaar niet meer Blue zijn
9 uur 59 min
geleden
Webshops herontdekken de aantrekkingskracht van de fysieke winkel
10 uur 20 min
geleden
Dit willen marketeers weten over de Apple Vision Pro-headset
10 uur 22 min
geleden
Bart Kokke start pitch-consultancybureau Tender Canvas
14 uur 35 min
geleden
Wij feliciteren de winnaars van de Digital Creative Competition 2023!
15 uur 35 min
geleden
De terugkeer van Randall W. Macdonald naar Wave Studios, en ander loopbaannieuws
5 juni 2023
Nieuwe merkcampagne moet Toyota 'een nog menselijker en socialer gezicht' geven
5 juni 2023
Gert-Jaap Hoekman (Nu.nl) wordt nieuwe hoofdredacteur NOS Sport
5 juni 2023
De advertentie van Smyle verdween bewust in zee
5 juni 2023
Dutch Digital Design organiseert in Cannes een bureausessie over AI en creativiteit
5 juni 2023
Viaplay rekent op lagere advertentie-inkomsten en minder nieuwe streamingabonnees
5 juni 2023
Boost je creativiteit: Ontwikkel je eigen creatief vermogen
5 juni 2023
A.S.R. stopt met ‘Dit is de tijd van doen’ en komt met ‘Nu, later en altijd’
5 juni 2023
ESG: CMO’s ticket to the boardroom
5 juni 2023
Heineken haalt posters voor Silver-bier weg omdat modellen te jong lijken
2 juni 2023
Tracks & Sync Of The Month met Dominic Fike, Surfaces en Bruno Major
2 juni 2023
Talpa schakelt kunstmatige intelligentie in voor persoonlijkere audioreclames
2 juni 2023
Jumbo zet de ‘one man-marketingshow’ van Frits van Eerd terecht bij het vuilnis
2 juni 2023
Topvrouw Tracy Tank (corporate affairs) weg bij Heineken, Joanna Price (Coca-Cola) volgt haar op
2 juni 2023
Topvrouw Stacy Tank (corporate affairs) weg bij Heineken, Joanna Price (Coca-Cola) volgt haar op
2 juni 2023
Topvrouw Stacey Tank (corporate affairs) weg bij Heineken, Joanna Price (Coca-Cola) volgt haar op
2 juni 2023
Philips MyCreation (3D-geprinte lampen), lanceert campagne ‘It’s time for the big shift’
2 juni 2023
Noor Cloo (Air Miles): ‘Klanten willen samen sparen'
2 juni 2023
Jumbo stopt met sponsoring Max Verstappen: 'internationale podium past niet bij Jumbo als Nederlandse supermarkt'
2 juni 2023
Trending deze week: BFF’s worden met jouw favoriete influencer!
2 juni 2023
Zo val je op bij een bedrijfsevenement
2 juni 2023
Reisgedrag wordt beïnvloed door inflatie
2 juni 2023
'Beste creatieven: 5 dingen die je jezelf moet afvragen voordat je aan een briefing begint te werken'
2 juni 2023
Communicatiekorps Rijk steeg afgelopen jaar opnieuw fors, met 10 procent
1 juni 2023
Waarom wint copycat ‘Knorr Veggie Wraps’ de FoodTopAward?
1 juni 2023
David Schotting verruilt Blauw Gras voor Somention, Fouad El Hamdaoui (We Are Blossom) nieuwe Creative Director
1 juni 2023
'YouTube levert creators meer op dan Instagram en TikTok, maar is minder in trek'
1 juni 2023
Schoonzus Jo Bonger was Vincent van Gogh’s grootste marketeer
1 juni 2023
Podcast van de week: De vrouw met duizend gezichten
1 juni 2023
KNRM viert 200-jarig jubileum en nodigt merken uit aan boord
1 juni 2023
Vliegtickets scannen bij de kassa: hoe het clusteren van rijke dataprofielen leidt tot upsells en merkbekendheid
1 juni 2023
Top-5 food & drinks-campagnes over de grens
1 juni 2023
Google's pr-directeur start als ceo van BCW (WPP)
1 juni 2023
Dura Vermeer brengt ode aan medewerkers in nieuwe arbeidsmarktcampagne
1 juni 2023
TBWA\Neboko grote winnaar bij Ocean Outdoor Digital Creative Competition
31 mei 2023
Wunderkind heet nu Wunder en daar is Wunder 'helemaal niet blij mee'
31 mei 2023
Lipton Ice Tea en Magnum schakelen influencers in voor zomermarketing
31 mei 2023
Gulpener kiest voor Gardeners, eerste werk in 2024 zichtbaar
31 mei 2023
Duurzaamheid merken speelt grotere rol bij aankoop dan marketeer denkt
31 mei 2023
De opkomst van AI-copywriting: een nieuw tijdperk voor social media
31 mei 2023
Tony’s Chocolonely legt slaafvrije missie voor altijd vast met gouden aandelen
31 mei 2023
Victor Knaap (MediaMonks): ‘Het bureau dat AI het snelst op de beste manier inzet, wint de komende tien jaar’
31 mei 2023
11 inzichten van The Podcast Show 2023
31 mei 2023
Vera Bergkamp: ‘Twitter, neem directe actie tegen dreigtweets aan Kamerleden’
31 mei 2023
Branded content-platform Prnews.io breidt uit naar Nederland
31 mei 2023
Prnews.io maakt PR-ramp van introductie door leugentjes over samenwerking met GeenStijl en DeSpeld
31 mei 2023
Overheidscampagne 'Mis m niet' moet jongeren motiveren om snel een HPV-prik te halen
31 mei 2023
Hoe een merkbelofte sturend is voor creatie en gedrag
31 mei 2023
Shake-out in de podcastwereld
30 mei 2023
4 tips voor productvisualisatie als merkversterker
30 mei 2023
Serge Steijn treedt aan als partner bij Open Now
30 mei 2023
Conny Braams vertrekt na meer dan 33 jaar bij Unilever
30 mei 2023
Conny Braams vertrekt bij Unilever
30 mei 2023
McDonald's laat je een bestelling plaatsen door een film of serie te scannen
30 mei 2023
Twitter stapt uit vrijwillige EU-overeenkomst rond desinformatie, maar ontkomt niet strenger toezicht
30 mei 2023
Twitter stapt uit EU-gedragscode voor desinformatie
30 mei 2023
De hartslag van Nederland: duurzame leefstijl
30 mei 2023
Maak je marketing futureproof
30 mei 2023
De designbril van Zeeman is marketing uit het boekje
30 mei 2023
Frio Food lanceert diepvriesfruitmerk Fast Fruit
30 mei 2023
Wie wordt de eerste ‘social first’ CMO van Nederland?
30 mei 2023
David Verschoor naar Hersenstichting, Anouk van Balen blij bij HPB, en ander loopbaannieuws
26 mei 2023
D-reizen en Prijsvrij bijten in het stof in rechtszaak om misleidende reisaanbiedingen
26 mei 2023
Els van Kuppeveld en Daantje Dammers: 'We krijgen vaak de gunfactor'
26 mei 2023
Wonderkind wint rechtszaak van Wunderkind, dat naam in EU verandert in Wunder
26 mei 2023
Trending deze week: is Adobe's AI Generator een vriend of vijand voor creatieven?
26 mei 2023
Overzicht 50 grootste tech-innovaties van de afgelopen 50 jaar - deel V
26 mei 2023
Globrands sluit zich aan bij United Playgrounds
26 mei 2023
Track & Trace: Sophie Ultee (Studio & Project Manager)
26 mei 2023
Strateeg Thom van der Bijl: 'Ik kan goed luisteren'
26 mei 2023
Coolblue mag niet meer zeggen ‘gratis bezorgd de volgende dag’
26 mei 2023
Google: de frenemy van veel uitgevers
26 mei 2023
Sanne Tolsma gaat Ambassadors leiden
26 mei 2023
Bibianne Roetert: 'Ik wil (consu)mensen in beweging brengen'
26 mei 2023
Kruidvat, Dentsu Creative en Albert Heijn grote winnaars bij SAN Accent
25 mei 2023
Publiek vindt Shell voorloper in MVO; de strategie van mooie woorden, weinig daden werkt
25 mei 2023
Lidl verlaagt prijzen vezelrijke producten structureel
25 mei 2023
CNN start gratis, reclame-ondersteunde videodienst in Nederland
25 mei 2023
TPV (niet Philips) met Ambilight nieuwe hoofdsponsor van FC Barcelona
25 mei 2023
De jaloersmakende loopbaan van Joris Evers; na Netflix en LaLiga nu global comms bij Heineken
25 mei 2023
Overzicht 50 grootste tech-innovaties van de afgelopen 50 jaar - deel IIII
25 mei 2023
5 jaar na GDPR, nog steeds privacyschendingen
25 mei 2023
Swappie wil het imago van refurbished smartphones verbeteren
24 mei 2023
Openbare procedure voor ondersteunende diensten voor het Europees Parlement in Nederland
24 mei 2023
Zien Group stelt Rosalind Chan aan als marketing director
24 mei 2023
Jumbo en Gorillas houden het nog geen anderhalf jaar met elkaar uit
24 mei 2023
Podcast van de week: Het geheim van het Meisje met de parel
24 mei 2023
Bas Brand (KWF) ‘Alcohol is mede-veroorzaker van kanker, daar zullen we samen mee aan de slag moeten’
24 mei 2023
Countdown 50 grootste tech-innovaties van de afgelopen 50 jaar - deel III
24 mei 2023
Overzicht 50 grootste tech-innovaties van de afgelopen 50 jaar - deel III
24 mei 2023
Artis springt in op AI-trend en lanceert 'animal intelligence'-campagne
24 mei 2023
Eva Hersbach vertrekt bij Bol.com als hoofd mediarelaties en public affairs
24 mei 2023
Arent Jan Hesselink wordt president en ceo van Edelman Emea
24 mei 2023
Even heerlijk onthaasten met de livestream van je billboard-campagne
23 mei 2023
Google's vernieuwingen voor online adverteren leunen op generatieve AI
23 mei 2023
Google presenteert AI-innovatie die adverteerders tijd bespaart en kwaliteit verhoogt
23 mei 2023
World Animal Protection kiest voor Mensch
23 mei 2023
Vernietigend NRC-portret over Dennis Wiersma leidt tot de verkeerde discussie
23 mei 2023
Steven Tol, CMO van Nimbel komt tot rust tussen de golven
23 mei 2023
Countdown 50 grootste tech-innovaties van de afgelopen 50 jaar - deel II
23 mei 2023
Overzicht 50 grootste tech-innovaties van de afgelopen 50 jaar - deel II
23 mei 2023
'De column van nu is de afhaalmaaltijd van de geest'
23 mei 2023
Golf voor iedereen? Nog veel werk aan de winkel voor de Nederlandse Golf Federatie
23 mei 2023
De Renaissance van retail media in Nederland
23 mei 2023
Efteling vertedert bezoekers met kleine gebaren
23 mei 2023
Joris Evers gaat mondiale comms Heineken leiden, vertrekt na 6 jaar bij LaLiga
23 mei 2023
In memoriam Jorn Kruijsen
22 mei 2023
In memoriam Jorn Kruijsen: joviale rasoptimist die alles leuk maakte
22 mei 2023
Countdown 50 grootste tech-innovaties van de afgelopen 50 jaar
22 mei 2023
Het belang van storytelling in de financiële sector
22 mei 2023
Zeeman komt opnieuw met statement: blingbling-zonnebril voor lage prijs
22 mei 2023
Dit weten we al over de aparte Instagram-app die met Twitter gaat concurreren
22 mei 2023
Podcast: Stap succesvol over naar Google Analytics 4
22 mei 2023
Advertentievrije zoekmachine stopt, 'gebruikers niet bereid om over te stappen'
22 mei 2023
Lebara wil dat consumenten hun mobiele abonnement goed onder de loep nemen
22 mei 2023
Niet uitsluiting, maar verbinding maakt de meeste maatschappelijke impact
22 mei 2023
We laten luxemerken vaker links liggen in de supermarkt
19 mei 2023
Google schakelt begin 2024 third-party-cookies uit voor deel Chrome-gebruikers
19 mei 2023
YouTube gaat op tv's langere reclames laten zien die je niet kunt overslaan
19 mei 2023
Willem-Albert Bol en zijn liefde voor reclame: 'De crux is lef'
19 mei 2023
Trending deze week: Hoisinsaus verovert TikTok
17 mei 2023
Fairphone lanceert nu ook repareerbare koptelefoon
17 mei 2023
Hak verzacht portemonneepijn met kortingsactie ‘Van Hollandse Bodemprijzen’
17 mei 2023
Locals Agency stopt na 5 jaar, medeoprichter Pieter Zijlstra neemt sabbatical
17 mei 2023
PODCAST Dit is hét Eureka Moment van Mercedes-marketeer Peter Zijlstra
17 mei 2023
Succesvolle merken integreren MVO vaker in hun marketingstrategie
17 mei 2023
ChatGPT, de nagel aan de doodskist of juist de toekomst van de creatief?
17 mei 2023
Appelsientje ziet Abraham, golfbond pakt conservatief imago aan en Hans Anders brengt beroemde pay-off terug
17 mei 2023
B2B e-commerce is de dood van Sales & Marketing alignment
17 mei 2023
Podcast van de week: Are you sleeping?
17 mei 2023
Omroep Max onderneemt 'volgende stap' tegen komst Max-streamingdienst in Nederland
17 mei 2023
Tesla gaat voor het eerst adverteren
17 mei 2023
De stand van het communicatievak: veel plezier, meer waardering, onderbetaald
16 mei 2023
Zo wil Channel Factory de media waste in de advertentiebranche terugdringen
16 mei 2023
Valantic wil met overname AIOPS groeien in e-commerce
16 mei 2023
VPRO wil met nieuwe merkcampagne verbinding maken met 'alle soorten kijkers en luisteraars'
16 mei 2023
Merken en bureaus kunnen nu contextuele advertenties creëren met Generatieve AI
16 mei 2023
Merken en bureaus kunnen nu contextuele advertenties creëren met Generative AI
16 mei 2023
Appelsientje viert 50 jaar (een beetje) zon in Nederland
16 mei 2023
Ook Plus start met retail media, voor fabrikanten en leveranciers
16 mei 2023
Ook Plus start met retailmedia, voor fabrikanten en leveranciers
16 mei 2023
Pr.co start online pr-cursussen voor kleinere bedrijven: 'media-aandacht zonder kostbare externe partners'
16 mei 2023
Scoor met jouw campagne tijdens de sportzomer
16 mei 2023
Stay Grounded roept creatieve industrie op met trein naar Cannes te gaan
16 mei 2023
Kumpany, BetterMatter, TIG Sports, Crewfood en Eventmakers fuseren tot GoodFellows
16 mei 2023
Kumpany, BetterMatter, TIG Sports, Crewfood en Eventmakers komen samen in bureaugroep GoodFellows
16 mei 2023
Esprix winnaar Naïf en haar Distinctive Brand Assets
16 mei 2023
Gebruik jij al post in je mediamix? 7 redenen om ervoor te gaan!
16 mei 2023
Michiel de Vries naar Johnny Wonder, Audax kiest Arno van Bijnen, en ander loopbaannieuws
15 mei 2023
RTL Nederland verkoopt techtitel Bright aan VI-uitgever PXR
15 mei 2023
Hak hakt concurrenten in de pan met geniale dansvideo
15 mei 2023
Swiss Sense onthult droomcampagne in samenwerking met DEPT®
15 mei 2023
Meer Russische reclame voor Unilever-producten ondanks belofte op uitgavenrem
15 mei 2023
Ik word ondernemer! Maar hoeveel spaargeld heb ik nodig?
15 mei 2023
'Shell, Tony's Chocolonely en Ikea voorop in maatschappelijk verantwoord ondernemen'
15 mei 2023
Beter Bed overvalt met weer een nieuwe koers (die naar meer smaakt)
15 mei 2023
Update je kennis tijdens de Beeckestijn Summerschool 2023
15 mei 2023
21 bureaus lanceren verdrag tegen fossiele reclame
15 mei 2023
Adverteerders kunnen tv-commercials bij Talpa en RTL richten op postcodes en huisnummers
15 mei 2023
Hotel L'Amour lanceert eenmalige campagne voor Picnic
12 mei 2023
Hotel L'Amour lanceert eenmalig campagne voor Picnic
12 mei 2023
Sonos-apparatuur nu ook (alleen) in Nederland te huur, want jongeren willen flexibiliteit
12 mei 2023
Alfred en Dept strijden om Lidl-account
12 mei 2023
Meta laat adverteerders reclames maken met hulp van generatieve AI
12 mei 2023
Laat de pijlen van de politieke regelneurose zich niet richten op het marketing- en reclamevak
12 mei 2023
Gerucht: advertentietopvrouw van NBCUniversal wordt nieuwe ceo van Twitter
12 mei 2023
Joëlle Strijk: 'De beste ideeën? Die kwamen in het café tegenover de receptie'
12 mei 2023
Dit zijn de winnaars van de YouTube Works Awards 2023
11 mei 2023
Johan van der Zanden (Albert Heijn) CMO of the Year 2023
11 mei 2023
De toekomstige CMO’s van Nederland
11 mei 2023
Alle finalisten CMO of the Year 2023
11 mei 2023
Dit is de top 5 van Adformatie CMO of the Year
11 mei 2023
Jordi Hillenga (Scapino) Future CMO of the Year 2023
11 mei 2023
Podcast van de week: Door de ogen van de Koning
11 mei 2023
Toon betrokkenheid op sociale media, zegt deze startup in community management
11 mei 2023
Stroom wint mediapitch NGF, golfwereld nog altijd 'te grijs'
11 mei 2023
'Wat je verkoopt ben je zelf', Erwin Wijman schreef een boek met tips en strategieën om klanten voor eeuwig aan je te binden
11 mei 2023
Meta betaalt Reels-makers voortaan op basis van kijkers in plaats van advertentie-omzet
11 mei 2023
Bob van Es en Sebastian van 't Hoff willen met nieuw bureau Zuid-Afrikaans reclametalent naar Nederland halen
10 mei 2023
50 jaar Aldi: ‘Bedrijfstrots, groepsgevoel, maar wel een beetje doorlopen’
10 mei 2023
Andrélon lanceert nieuwe campagne ‘Vier jezelf, vier je haar’
10 mei 2023
Nicole Freid (Hak): ‘Mensen hoeven niet per se te weten dat Hak een impactmerk is’
10 mei 2023
Nieuw in Nederland en nu al berucht: deepfake-reclames op sociale media
10 mei 2023
Hak Fresh introduceert verse salades met gegrilde groenten
10 mei 2023
Dit willen marketeers weten over e-commerceplatform Temu, nieuw in Nederland
10 mei 2023
Bol.com ziet advertentie-inkomsten met 59 procent toenemen
10 mei 2023
Kruidvat & Staatsloterij grote winnaars bij Esprix Awards
9 mei 2023
Merlijn Stoffels verruilt Reputatiegroep binnen jaar voor vluchtelingen
9 mei 2023
Embrosa kan met groeigeld meer consumenten digitaal interesseren om lokaal te winkelen
9 mei 2023
Dit zijn de trends en uitdagingen in de IT- en telecombranche
9 mei 2023
Positioneer marketing als dé oplossing voor organisatieproblemen
9 mei 2023
Creature Amsterdam (voorheen XXS) al na een jaar opgeheven
9 mei 2023
Digitale reclamebestedingen groeiden vorig jaar met 13 procent
9 mei 2023
Consumentenbond: cookies weigeren is vaak te lastig
9 mei 2023
Mystery shopper zet vak van winkelmedewerker op de kaart
9 mei 2023
Fittfluencers en hippe namen verleiden jongeren tot gevaarlijke sportsupplementen
9 mei 2023
Chris Peters naar Cognito Media Amsterdam, neemt leiding over van Richard Neve
9 mei 2023
Tim Zuidema wordt commercial director bij Talpa eCommerce
8 mei 2023
New Dutch Wave en CreativeNL presenteren 'The magic of SXSW'
8 mei 2023
Google vliegt uit bocht met sentimentele PR-actie over Moederdag
8 mei 2023
Zit er nog iets positiefs aan negatieve publiciteit?
8 mei 2023
Dik dossier van Women inc. vraagt om een dikke(re) campagne
8 mei 2023
Hyper personalisatie: Een buzz woord of essentiële trend?
8 mei 2023
Patritia Pahladsingh en Hans Middelhoek nieuwe leden Effie Stuurgroep
8 mei 2023
Nieuwe gezichten in de Effie Stuurgroep
8 mei 2023
3 redenen waarom in-app advertising groeit
8 mei 2023
Accessibility steeds meer een ding
8 mei 2023