Overslaan en naar de inhoud gaan
Communicatie & Co
Hoofdmenu
Home
Vacatures
Inschrijven
Services
Contact
Communicatie Nieuws
Communicatie Nieuws
Van Geloven kiest na twaalf jaar Alfred voor Joe Public als nieuw reclamebureau
21 november 2025
NPO krijgt vanaf 2027 bredere reclameruimte om bezuinigingen te verzachten
21 november 2025
Trending deze week: Een mix van dansen, dolfijnen en muziek
21 november 2025
KPMG en UvA testten bedrijf dat volledig op AI-agents draait en moesten al snel ingrijpen
21 november 2025
Vincent en Nina Mispelblom Beyer: ‘We kunnen eindeloos praten over een goedgemaakte commercial’
21 november 2025
Pinnen bestaat 40 jaar, ING komt met deze nieuwe bankpassen (wat een verschil met de allereerste ‘geldkaart’!)
21 november 2025
Dit zijn de marketingtrends die er volgens Kantar toe doen in 2026
21 november 2025
Henkel consolideert media bij WPP Media in Europa
21 november 2025
Nando Pawirodikromo (OK Creative Agency): 'Creativiteit werkt hetzelfde als een guppen-team'
21 november 2025
KPN laat Sinterklaas persoonlijke WhatsAppjes sturen naar je kind
21 november 2025
Dit zijn de winnaars van de Mercurs 2025
20 november 2025
Adobe wil SEO-bedrijf SemRush kopen voor 1,9 miljard dollar
20 november 2025
Een Mooij gesprek met ... Guido Rijnja: 'De overheid is er voor wat over is'
20 november 2025
Tom Waes is een belangrijke invloed in verkeerscampagne VRT
20 november 2025
Being There wint pitch en lanceert eerste Europese campagne voor Melitta
20 november 2025
Waarom 'brainrot' je aandacht grijpt, maar je boodschap sloopt
20 november 2025
The Social Hub kiest na pitch voor UM
20 november 2025
Nederlandse mediabedrijven in brief aan Buma: nú aandacht voor dominante rol techbedrijven
20 november 2025
The Flower Farm legt 'kokoswisseltruc' bloot (en meer campagnes)
19 november 2025
De opkomst van Group 7: hoe een TikTok-experiment uitgroeide tot een Cult-trend
19 november 2025
Hoe een TikTok-experiment uitgroeide tot een cult-trend
19 november 2025
Albert Heijn wint Nederlandse TikTok-hoofdprijs met 'Klinkt als weekend'
19 november 2025
'Heb je het bonnetje nog?' Nationale Bioscoopbon kiest voor droge humor in feestdagencampagne
19 november 2025
WPP Media: lokale kwaliteitsmedia stoten 56 procent minder CO₂ uit dan benchmark
19 november 2025
KRO-NCRV introduceert met ‘De Omweg’ bewustwordingscampagne over straatintimidatie
19 november 2025
Vijf vrouwen gehuldigd bij Harper's Bazaar Women of the Year 2025
19 november 2025
Overheid zet de boel op scherp met grootschalige 'Nederland valt uit'-campagne
18 november 2025
'Apple gaat minder iPhones tegelijk uitbrengen, mede om zijn marketingteams te ontlasten'
18 november 2025
Vattenfall verlengt samenwerking met UM na tender
18 november 2025
Panasonic bespaart 2 miljoen euro productiekosten met AI-campagne, stelt AI-bureau
18 november 2025
Productiehuis 10/10 verwelkomt Timo Ottevanger en Joren Molter
18 november 2025
Dave Frauenfelder (KPN): ‘Langetermijnmerkdenken is een financieel model’
18 november 2025
Short Commerce ontvangt zeldzame TikTok Agency Partner Badge
18 november 2025
Talpa Media: ‘Met Sync bouwen we een infrastructuur die samenwerking bevordert’
18 november 2025
Only breidt uit met overname van Deens bureau Marketsquare
18 november 2025
Dé Britse kerstcommercials van 2025 (met één overduidelijke winnaar, veel kerstbomen en 'n paar absolute fails)
17 november 2025
'Havas in gesprek met WPP, Franse holding aast op minderheidsbelang'
17 november 2025
Podcast voor de Week: Fela Kuti - Fear No Man
17 november 2025
ING en NikkieTutorials laten klanten 'daten' met hun bankieren-app
17 november 2025
Plus stuurt opnieuw bij - is dit eindelijk de koers die standhoudt?
17 november 2025
Dit zijn de profielen van luisteraars naar commerciële podcasts
17 november 2025
Bolletje gaat los met eigen producten en kijkers steken er (zout) stokje voor
17 november 2025
Rechter haalt streep door nep-Birkenstocks van Scapino
14 november 2025
Heineken Experience wil met The Kiosk meer Amsterdammers trekken
14 november 2025
Dit zijn alle Sint- (en kerst-)commercials tot nu toe
14 november 2025
Dit zijn alle Sint- (en kerst-)commercials tot nu toe
14 november 2025
Trending deze week: Silver Influencers, de trend van nu
14 november 2025
Nieuwe theesmaken om te ontspannen van de keuzestress die thee veroorzaakt
14 november 2025
Albert Heijn en Kruidvat winnen goud bij Effie Awards 2025
13 november 2025
Dick van der Lecq bekroond tot VIA Legend 2025
13 november 2025
Herbert Visser stopt als statutair directeur Mediahuis Radio
13 november 2025
Consumentenbond sleept Booking.com voor de rechter
13 november 2025
Eenvoud, herkenning en gevoel vormen de basis van duurzame merkwaarde
13 november 2025
Heineken opent creatieve hub The Kiosk en werkt samen met Filling Pieces
13 november 2025
Daan krijgt lesje van de Sint in Sinterklaascampagne AH
13 november 2025
Gewenst gedrag via communicatie? Vergeet het maar
13 november 2025
Britt Kamphuis (TBWA\Neboko): ‘Veel bureaus denken pas aan pr als de campagne al uit is’
13 november 2025
Britt Kamphuis (TBWA): ‘Veel bureaus denken pas aan pr als de campagne al uit is’
13 november 2025
Britt Kamphuis (TBWA): ‘Veel bureaus denken pas aan pr als de campagne al uit is’
13 november 2025
Onderzoek: HelloFresh versterkt merkvoorkeur met aanvullende podcastcampagne
13 november 2025
Natwerk wint pitch en lanceert eerste campagne voor Slachtofferhulp Nederland
12 november 2025
Wat werkt écht? Lessen uit tien jaar Effie-data over effectiviteit
12 november 2025
Het geheim van retail media: ‘Emotie is key en less is more’
12 november 2025
Google’s ingrijpende AI-modus is al snel bekend in Nederland, betrouwbaarheid antwoorden is vraagstuk
12 november 2025
Piet Hein Smit en Anke Frima starten The Creating Society
12 november 2025
Wie wil veranderen moet het anders durven doen
12 november 2025
We Agency maakt Vlaamse verkeerscampagne met Tom Waes
12 november 2025
Dept ontwikkelt digitaal loyaliteitsprogramma voor FC Internazionale Milano
12 november 2025
Yvonne Prins nieuwe voorzitter Reframe, Ikrame Azaaj versterkt 'onderzoekspijler'
11 november 2025
Plus' nieuwe merkpositionering ‘We doen met je mee’ moet rust brengen
11 november 2025
Ook PostNL brengt Sint en de Kerstman samen in één campagne
11 november 2025
Waarom het vergeelde boek van Ries en Trout weer actueel is
11 november 2025
Hema introduceert duurzame make-uplijn
11 november 2025
Netflix gaat in pretparken, maar voorlopig alleen in de VS
11 november 2025
Bestedingen audioreclame stijgen 8,7 procent in derde kwartaal
11 november 2025
Amsterdamse straatkrantverkopers krijgen hulp van Studio Z, bestaande uit vrijwillige creatieven
11 november 2025
Gebruik kieswijzers groter dan ooit: stijging met 1,4 miljoen unieke personen
11 november 2025
Bereik kieswijzers groter dan ooit: stijging met 1,4 miljoen unieke personen
11 november 2025
‘Hoop is onze strategie’
10 november 2025
Amcke Becker (WWF): ‘Hoop is onze strategie’
10 november 2025
Rollen omgedraaid: Sheltersuit kiest voor Closed on Monday na pitch
10 november 2025
Het inzicht van de Man zeg er wat van!-campagne is briljant, de creatie had pakkender gekund
10 november 2025
TUI en Trojan Monkeys brengen AI-avatar naar TUI-reisbureaus
10 november 2025
'Misschien moet er een zwarte lijst komen': bureaus kritisch ondanks nieuwe Pitchcode
10 november 2025
Streamende oma in Centraal Beheer-campagne wil je laten nadenken over je pensioen
10 november 2025
Podcast voor de Week: Mino’s Imperium
10 november 2025
Koreaans noodlemerk Nongshim kiest Cheil Benelux
7 november 2025
Politieke partijen gaven 18,8 miljoen aan reclame uit in campagnetijd
7 november 2025
Buddy onder de föhn: ANWB promoot betaalbare energie in nieuwe campagne
7 november 2025
Europese luchtvaartmaatschappijen passen duurzaamheidsclaims aan na druk van toezichthouders
7 november 2025
Hoe merken en bureaus greep krijgen op de impact van events
7 november 2025
Albert Heijn troost ontevreden VTWonen-stel met huis dat ze wél kunnen waarderen
7 november 2025
Talpa-onderzoek concludeert: radio vergroot herkenbaarheid van soundlogo’s
7 november 2025
Hoofd merk en reputatie Guido Stein verlaat ABN Amro
7 november 2025
Action opnieuw verkozen tot beste retailer van Nederland
7 november 2025
Jasper, Fleur en Violette van Zandbeek: ‘Door onze verschillen zitten we elkaar niet in weg’
7 november 2025
DA kiest na bureauoriëntatie Zuiver Group voor media
7 november 2025
De sterrenhemel op het moment van de moord op Julius Caesar en andere jaloersmakende inspiratie
7 november 2025
Els Dijkhuizen vertrekt na zestien jaar bij Heineken
7 november 2025
WPP Media presenteert nieuwe organisatie en ziet ‘ongekende mogelijkheden’
6 november 2025
'Man, zeg er wat van!' Overheid laat mannen niet langer wegkijken
6 november 2025
'Man, zeg er wat van!' Overheid laat mannen niet langer wegkijken
6 november 2025
Trending deze week: waarom iedereen bij ‘Group 7’ wil horen
6 november 2025
Marketeers in de houdgreep van 'vanity metrics'
6 november 2025
Erik Kessels ontvangt Italiaanse Hall of Legends-prijs
6 november 2025
Makro speelt in op de feestdagen met ‘De meest hysterische tijd van het jaar’
6 november 2025
Charley Peereboom verruilt Megawatt voor Happy Horizon
6 november 2025
Bij Van Delft Biscuits rollen ieder jaar 5,5 miljard kruidnoten de oven uit
6 november 2025
Mino's Imperium grote winnaar BNR Dutch Podcast Awards 2025
5 november 2025
Radio Veronica blijft stijgen, ook winst marktleider Qmusic
5 november 2025
'Denk vooruit': overheid bereidt Nederland voor op noodstituaties
5 november 2025
Niet lullen maar poetsen: de magie van merken die doen wat ze beloven
5 november 2025
Ceo Marc Verschoor: 'Nederland moet de tweede markt van Serviceplan worden'
5 november 2025
Ceo Marc Verschoor: 'Nederland moet de tweede markt van Serviceplan worden'
5 november 2025
Terug naar echt contact: kaartjes en slimme e-mail als alternatief voor Big Tech
5 november 2025
Bieke Groenink nieuwe managing director van personal branding-bureau Personally
5 november 2025
Nieuw wereldwijd marketingteam The Social Hub onder leiding van Trix van der Vleuten
5 november 2025
Kansspelautoriteit op digitaal gebied voor 7 jaar in zee met iO
5 november 2025
Online-super Flink kiest voor Trojan Monkeys
5 november 2025
Waarom ProRail heftige beelden inzette voor de boodschap: ‘Rijd door de slagbomen heen’
4 november 2025
John Lewis trapt kerstcommercial-seizoen af met house en heimwee
4 november 2025
Nederlandse adverteerders zetten steeds meer in op conversie en nog 4 inzichten uit een social advertising-onderzoek
4 november 2025
Stukje Van Mij ook beste PR-campagne ter wereld
4 november 2025
Stukje Van Mij is nu ook de beste PR-campagne ter wereld
4 november 2025
'Snippets zijn belangrijker dan de videocontent zelf'
4 november 2025
Zoektocht naar onverwachte voetbalheld ‘Mr. Beker’ in campagne KNVB en Eurojackpot
4 november 2025
Het geheim van succesvolle merken zit in het ontdekken van het onderliggende verlangen
4 november 2025
Pink Ribbon mag met ‘Veerkracht’ zelf wat meer kracht tonen
4 november 2025
Hoofdrol voor purser Thijs in nieuwe campagne Transavia: 'Niet normaal gewoon'
4 november 2025
Indie is het nieuwe reclamebureau van Plus
4 november 2025
'Hé ouwe, ben je druk?' Bol brengt Kerstman en Sinterklaas samen in nieuwe feestcampagne
3 november 2025
Topcreatief Thijs de Boer naar Persuade, en ander loopbaannieuws
3 november 2025
In memoriam Petra Schuttel: persoonlijkheid met passie voor publishing
3 november 2025
Daan Jongen en Felix van Wissen naar Dentsu
3 november 2025
ICI Paris XL wil Gen Z via sitcom-TikTok's meenemen in de wereld van beauty en lifestyle
3 november 2025
Blauwe arm wijst de weg: Belastingdienst lanceert campagne ‘Handig’
3 november 2025
Hoe maanden als Stoptober, Movember en Dry January een golf van aandacht en gedragsverandering veroorzaken
3 november 2025
Podcast voor de Week: Het mysterie van de boze mensen
3 november 2025
Criteria Amma Awards 2026 nu al beschikbaar
3 november 2025
Ad Alliance breidt advertentievormen uit binnen SAVOD-platform
3 november 2025
Dit zijn de Benelux-genomineerden voor de TikTok Ad Awards
3 november 2025
Dit zijn de derde kwartaalwinnaars van de Gouden Loeki 2025
3 november 2025
Samsung kiest AndAgencyAmsterdam, Ace verwelkomt Hersenstichting en meer accountnieuws
31 oktober 2025
Ophouden met mauwen: tijd voor revolutie én renaissance
31 oktober 2025
General manager Natascha Chamuleau weg bij Snapchat
31 oktober 2025
13 geestige inhakers op Halloween die merken tevoorschijn hebben getoverd
31 oktober 2025
Erik van Engelen vertrekt bij DDB Amsterdam
31 oktober 2025
Omnicom lijkt DDB-merk te schrappen na fusie met IPG
31 oktober 2025
Albert Heijn bespaart 200 duizend kilo plastic met nieuwe kipverpakking
31 oktober 2025
Gevaar op brand, verstikking en gif: Consumentenbond waarschuwt voor producten Temu en Shein
31 oktober 2025
Creatief René Verbong bouwt arcadekasten: 'Ik bouw liever dan dat ik speel'
31 oktober 2025
Netflix onderzoekt bod op onderdelen Warner Bros. Discovery
31 oktober 2025
ReumaNederland na mediapitch naar Media Reverse
31 oktober 2025
Na de stembus: Campagneleiders geven inzicht in strategie, frames en flows
30 oktober 2025
Na de stembus: Campagneleiders geven inzicht in strategie en keuzes
30 oktober 2025
Halloween populair, maar nu nog even de portemonnee trekken
30 oktober 2025
AZ en Lebara zetten via een mini-docu vier bijzondere fans in de spotlight
30 oktober 2025
Bauer Media Outdoor introduceert nieuw retailmedia-format Supr Spot
30 oktober 2025
De onmisbare rol van arbeidsbegeleiders (en meer campagnes)
30 oktober 2025
Liza Luesink en Joyce Croonen (Duwtje) over vijftien jaar pionieren in gedragsverandering
30 oktober 2025
Elanco Animal Health kiest Initiative in Nederland en België
30 oktober 2025
Google-moederbedrijf groeit hard door dankzij AI en reclames
30 oktober 2025
Adobe wil marketeers dagelijks creatief laten werken met AI
29 oktober 2025
Na de verkiezingen blijkt vertrouwen het echte tekort
29 oktober 2025
Peter Kentie: 'Citymarketing is geen luxe, maar een investering in trots, identiteit en samenwerking'
29 oktober 2025
‘Je moet lef hebben. Een verkiezingsposter mag best schuren’
29 oktober 2025
Merken en bureaus kunnen hun beste werk inzenden voor The Best Social Awards
29 oktober 2025
Bol schrijft bureaupitch uit, Dept doet mee
28 oktober 2025
Bol schrijft bureaupitch uit, Dept verdedigt account
28 oktober 2025
MediaMarkt’s terugkeer naar ‘Ik ben toch niet gek’ doet het goed bij het publiek
28 oktober 2025
Wat trekt je aan in een politiek leider?
28 oktober 2025
Wat trekt je aan in een politiek leider?
28 oktober 2025
Hema en Brabantia lanceren gezamenlijke huishoudcollectie
28 oktober 2025
Spaarpunten Douwe Egberts vanaf komend voorjaar in te wisselen bij Bruna
28 oktober 2025
Tien influencers branden dezelfde kaars in social campagne Bolsius
28 oktober 2025
Vodafone pakt batterijstress aan met nieuwe Oh Yeah-campagne
28 oktober 2025
'AI dwingt marketeer terug naar basis’
28 oktober 2025
DPG Media integreert brand lift-technologie van Brand Metrics in Ad Manager-platform
28 oktober 2025
Emma Vloeimans hoofdredacteur Elle
27 oktober 2025
Publiek kiest ‘Stem tegen de beesten’ tot Beste Verkiezingsposter van Nederland
27 oktober 2025
Slaap zacht, Auping - maar houd ons wel wakker
27 oktober 2025
Podcast voor de Week: De zeven levens van Betty
27 oktober 2025
MediaMarkt is meer dan koning van de korting: ‘We bouwen aan beleving en redactionele slagkracht’
27 oktober 2025
D66 is tot dusver grootste adverteerder tijdens verkiezingscampagne
27 oktober 2025
Marc Leurs nieuwe strategy director bij Natwerk
27 oktober 2025
Dit wil de marketingcommunicatiesector na de verkiezingen van een nieuw kabinet
27 oktober 2025
Publieke omroep grijpt in bij NPO 2 en NPO 3, bezuinigingen op programmering
25 oktober 2025
Trending: Stop met urenlang zoeken: vind jouw ideale Instagram-creator.
24 oktober 2025
Amsterdam UMC zet bezoekers aan het denken met 'zorgwekkende' borden in ziekenhuishal
24 oktober 2025
'Freeballer Bill' gooit het roer om (en meer campagnes)
24 oktober 2025
Retail Buying Study: Consumenten winkelen steeds kritischer en pragmatischer
24 oktober 2025
Wie bepaalt de blik op vrouwen? Merken kunnen het verschil maken — als ze durven
24 oktober 2025
Wie bepaalt de blik op vrouwen? Merken kunnen het verschil maken (als ze durven)
24 oktober 2025
Sanne Zwaan: 'Vooruitgang betekent niet altijd dat dingen sneller of efficiënter moeten'
24 oktober 2025