Deze vacature is al ingevuld. Klik op 'vacatures' voor het actuele overzicht.
Het Reumafonds is één van de oudste en bekendste fondsen van Nederland en is al meer dan 80 jaar actief in reumabestrijding. Het geld dat zij inzamelt wordt besteed aan wetenschappelijk onderzoek, voorlichting en financiële steun aan reumapatiëntenorganisaties. Er werken circa 40 mensen en er zijn meer dan 6.500 vrijwilligers actief. Op de afdeling fondsenwerving zijn zes (dit worden er negen) collega’s werkzaam op onder andere het gebied van marketing, communicatie en public affairs.
Functiebeschrijving
De gezochte medewerker free publicity is verantwoordelijk voor het profileren van de organisatie in bij het imago van het Reumafonds passende media. Hij of zij signaleert relevante maatschappelijke, politieke en media ontwikkelingen en vertaalt dit naar een free publicity plan. Voert dit plan uit, evalueert na afloop en adviseert de organisatie over de wijze van communicatie met betrekking tot free publicity. Hij of zij onderhoudt een netwerk van relevante contactpersonen. Voorts coördineert de medewerker het woordvoerderschap en zet zich in voor andere veelvoorkomende werkzaamheden op de afdeling Fondsenwerving.
Gevraagd
De gezochte kandidaat beschikt over HBO werk- en denkniveau en heeft een opleiding in de richting communicatie of journalistiek afgerond. Hij of zij heeft kennis van mediacommunicatie, -methodieken en -processen. Is communicatief (schriftelijk en mondeling) vaardig en heeft affiniteit met fondsenwervende instellingen in de gezondheidssector. De ideale kandidaat is een creatief, stressbestendig persoon met inlevingsvermogen en een representatieve uitstraling.
Geboden
Geboden wordt een dynamische baan. Aanstelling voor 36 uur per week, in eerste instantie voor een jaar met uitzicht op vast dienstverband. Salarisindicatie 2600 tot 3600 euro per maand op basis van 36 uur (excl. 8% vakantiegeld en 3-5% eindejaarsuitkering) en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.