Deze vacature is al ingevuld. Klik op 'vacatures' voor het actuele overzicht.
Voor de gemeente Hilversum zoekt Communicatie & Co een strategisch marketing- en communicatieadviseur IZA (interim).
Functiebeschrijving
Je wordt verantwoordelijk voor de vertaling van het Integraal Zorgakkoord (IZA) en de regionale samenwerking binnen Gezond Gooi. Voor deze thema’s worden actieplannen voor de komende jaren ontwikkeld en hiervoor is een basis marketing en communicatiestrategie ontwikkeld. Deze strategie moet verder worden doorontwikkeld en geïmplementeerd. Je helpt met de vertaling ervan naar zowel de zorgprofessionals, de eigen achterban van de verschillende samenwerkingspartners, als naar de inwoners van de regio Gooi en Vechtstreek. Je werkt samen met de communicatieadviseurs vanuit de diverse organisaties, zoals de zorgverzekeraar, het sociaal domein en de zorgsector. Je hebt nauw contact met de verantwoordelijke wethouder en de projectleider van het IZA. Verder coördineer je een publiekscampagne gericht op gedragsverandering. Daarnaast maak je zelf (en in overleg met de klankbordgroep communicatie) alle communicatiemiddelen, zoals nieuwsbrieven en berichten voor uiteenlopende on- en offline kanalen. Ook schrijf en redigeer je teksten voor in- en extern gebruik, afgestemd op de verschillende doelgroepen. Samen met de woordvoerder zorg je voor relevante berichtgeving in de diverse (lokale) media, schrijf je persberichten en zorg je voor voldoende media-aandacht.
Gevraagd
Gezocht wordt een kandidaat (WO) met minimaal vijf jaar ervaring in de afgelopen tien jaar met strategisch marketing- en communicatieadvies binnen een gemeentelijke instelling. Ook heb je ervaring in de afgelopen twee jaar met het adviseren op het gebied van gezondheidszorg en preventie. Bij voorkeur heb je ervaring als strategisch marketing-communicatieadviseur binnen het publiek domein én de gezondheidszorg. Verder heb je ervaring in de afgelopen vijf jaar met het organiseren en begeleiden van strategische marketing- en communicatieprojecten. Bovendien heb je ervaring met het schrijven van teksten voor diverse (off- en online) kanalen en middelen. Tevens heb je ervaring met de coördinatie van complexe communicatievraagstukken in een sterk bestuurlijk speelveld. Daarnaast heb je ervaring in het werken met mediabureaus en in het begeleiden van campagnes. Je hebt creatieve ideeën hoe je de verschillende doelgroepen kan bereiken en motiveren en je weet ook hoe je dit moet omzetten naar acties. Tot slot heb je oog voor actuele, relevante ontwikkelingen in de zorgsector en het sociale domein en adviseert daar graag over (gevraagd en ongevraagd).
Geboden
Middels een aanbesteding wordt een tijdelijke opdracht aangeboden voor de duur van een jaar (interim). Z.s.m. starten. Verlenging met twee keer twaalf maanden is mogelijk. 12 tot 16 uur per week. Reageren kan tot en met woensdag 3 april 12:00 uur. Max. uurtarief: 90,- euro (ex. btw en incl. verdere reis- en onkosten).