Deze vacature is al ingevuld. Klik op 'vacatures' voor het actuele overzicht.
Voor de Kamer van Koophandel zoekt Communicatie & Co een adviseur interne communicatie (interim).
Functiebeschrijving
Je adviseert over lopende en nieuwe interne communicatievraagstukken en ontwikkelt daarvoor passend advies en communicatie-uitingen samen met het team, waarbij je optimaal aansluit bij de verschillende doelgroepen. De focus ligt daarbij op de transformatie naar meer werkplezier (voor de hele organisatie) en het agile werken (2/3 van de organisatie). Hoofddoelen zijn verbindingen leggen (tussen afdelingen en vestigingen, terwijl veel collega’s thuiswerken) en medewerkers meenemen in de dynamische KVK-omgeving (en de wereld daarbuiten) door te informeren, te consulteren en te betrekken. Je creëert overzicht en structuur in het team en bepaald samen met het team de prioriteiten. Ook inspireer, coach en adviseer je de medior en junior collega's. Verder adviseer en faciliteer je leidinggevenden, inhoudsdeskundigen en collega’s over/met interne communicatie-interventies en -uitingen. Bovendien schakel je externen in voor de uitvoering van werkzaamheden. Tot slothaal je de effecten van communicatie-inspanningen op, meet ze waar mogelijk/wenselijk en analyseert vervolgens de gegevens om eventueel bij te sturen waar nodig.
Gevraagd
Gezocht wordt een kandidaat (HBO/WO) met minimaal tien jaar aantoonbare ervaring met interne communicatie. Tevens heb je actuele (in de afgelopen vijf jaar) en aantoonbare ervaring met het adviseren en faciliteren van interne klanten. Ook heb je ervaring met verandercommunicatie. Je hebt een vakopleiding (cursus) gedaan op het gebied van interne communicatie. Verder combineer je graag strategisch denken met het concreet uitvoeren van nieuwe ideeën/interventies. Op tekstueel vlak ben je scherp. Daarnaast heb je recente ervaring met het bouwen aan (nieuw) team en met samenwerken met RvB en directie. Bovendien heb je ervaring met het coachen en begeleiden van een team (functioneel leidinggevend).
Geboden
Middels een aanbesteding wordt een tijdelijke opdracht aangeboden voor de duur van zes maanden (interim). Verlenging met twee keer zes maanden is mogelijk. Startdatum: 1 juli 2022. 36 uur per week. Max. uurtarief: 70,- euro (ex. btw en incl. verdere reis- en onkosten). Reageren kan tot en met 6 juni 08:00 uur.